Facebook v roce 2016 spustil projekt interně označovaný jako „Project Ghostbusters“ (v češtině bořiči mýtů), jehož cílem bylo špehovat uživatele konkurenční sociální sítě Snapchat.
Mark Zuckerberg byl znepokojený tím, jak rychle roste konkurence v podobě služby Snapchat. Protože Snapchat byl již v té době plně šifrovaný, nebylo možné zjistit o uživatelích nebo jejich zvycích žádné informace. Což frustrovalo zakladatele Facebooku Marka Zuckerberga.
Facebook se proto rozhodl koupit veřejnou VPN službu Onavo s tím účelem, aby dešifrovala komunikaci uživatelů Snapchat, kteří tuto VPN službu používají. To umožnilo Facebooku vidět veškerý provoz Snapchatu ze zařízení s aktivní VPN službou Onavo, který je jinak šifrovaný a tedy neviditelný.
Později tyto špionážní techniky rozšířili i proti uživatelům YouTube a Amazon, kteří danou VPN používali.
Více detailů v původním článku na webu The Independent.