Spolupráce s firmou BFS Industry, s.r.o. začala na jaře roku 2022 poptávkou po migraci e-mailů do Office 365.
Problémy, které klient řešil
Firma do té doby používala e-mail v rámci Google Workspace, který ale neposkytoval dostatečné možnosti efektivní spolupráce mezi organizacemi. Mnoho zákazníků a partnerů firmy BFS Industry používá Microsoft Teams pro spolupráci, což komplikovalo vzájemnou komunikaci.
Google Workspace také neumí efektivně řešit jednotné přihlašování a centrální správu pro zařízení s Windows.
Navržené řešení
Před samotnou migrací jsme na základě diskuzí s klientem navrhli nákup licencí Microsoft 365 Business Premium, které přináší možnosti plnohodnotné moderní cloudové kanceláře včetně licencí pro aplikace Office a pokročilých služeb a nástrojů na zabezpečení a centrální správu.
I když v rámci migrace nedošlo k žádnému výpadku nebo ztrátě e-mailů, domluvili jsme se na provedení migrace během víkendu, aby se minimalizoval dopad na běžné uživatele.
Před migrací jsme vytvořili účty všem uživatelům v Microsoft 365 prostředí, aktivovali licence a nainstalovali Office na jejich počítače.
Během migračního víkendu došlo k přesunu všech dat z Google Workspace do Office 365. A to nejen e-mailů, ale i kalendářů a všech dokumentů v rámci Google Drive.
Benefity, které navržené řešení přineslo
Díky migraci do Office 365 mohou uživatelé plnohodnotně komunikovat a plánovat schůzky se zákazníky a partnery pomocí Microsoft Teams, což významně usnadňuje a zefektivňuje spolupráci.
Použité licence Microsoft 365 Business Premium umožňují velmi pokročilé možnost zabezpečení cloudového prostředí včetně pokročilé ochrany dat. ESET na koncových zařízeních byl nahrazen Microsoft Defender, který je v ceně Microsoft 365 Business Premium licencí a umožňuje plnohodnotnou integraci do operačního systému, centrální správu a reporting. Všechna zařízení jsou centrálně spravovaná pomocí Microsoft Intune včetně distribuce software.
Veškerá data jsou každý den zálohována na plně spravované zálohovací řešení včetně verzování, takže v případě potřeby je možné kdykoliv obnovit libovolná data ze záloh.
Cloudové prostředí bylo později rozšířeno o Microsoft Sentinel, který se stará o kompletní správu z vyhodnocování logů z celého prostředí. To kromě bezpečnostních benefitů také umožňuje velmi snadné a efektivní vzdálené analyzování a řešení problémů, které občas uživatelé reportují.